METODOLOGIA
organizării şi desfăşurării concursului pentru identificarea şi selecţia
celor mai bune idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică în cadrul proiectuluiPOSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi”
– Revizuită –
1. Scopul concursului
Concursul pentru identificarea celor mai bune idei de îmbunătăţire a modului derulare a stagiilor de practică se desfăşoară pentru a organiza practica de specialitate astfel încât studenţii/masteranzii să dobândească pe perioada studiilor abilităţile practice necesare integrării mai uşoare pe piaţa muncii. Concursul se organizează în cadrul Universităţii Spiru Haret şi alUniversităţii Naţionale de Apărare Carol I, denumite în continuare Organizator de practică.
Concursul are în vedere ridicarea nivelului calitativ al programelor universitare de practică pentru studiile de licenţă şi masterat şi diseminarea cunoştinţelor dobândite astfel încât participanţii să dispună de competenţele şi abilităţile profesionale cerute în economia de piaţă din cadrul societăţii actuale bazată pe cunoaştere.
2. Reguli generale de organizare a concursului
2.1. Studenţii/masteranzii care participă la stagiile de practică organizate în cadrul proiectului POSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” au dreptul să participe la concurs conform prezentei metodologii.
2.2. Participarea studenţilor/masteranzilor la concursul pentru identificarea celor mai bune idei de îmbunătăţire a stagiilor de practică se face în conformitate cu prevederile punctului 4 din prezenta metodologie.
2.3. Echipa de management a proiectului înscrie de drept la concurs pe toţi studenţii/masteranzii Organizatorului de practică, care au efectuat stagiul de practică în anul organizării concursului şi au promovat Colocviul/Examenul conform Planului de Învăţământ.
2.4. Studenţii/ masteranzii care doresc să paticipe la concurs vor elabora un eseu privind îmbunătăţirea practicii de specialitate (maximum 6-7 pagini A4, font Arial 12 pct.) pe care îl vor încărca pe platforma e-learning Blackboard, la adresa bb.spiruharet.ro. Autentificarea se face prin introducerea datelor de identificare (Username şi Password), aşa cum se procedează la examenele din sesiunile curente. În secţiunea cursuri se accesează disciplina Practica de specialitate Studenţi practicieni-studenţi activi şi integraţi. Pentru încărcarea eseului se parcurg succesiv etapele descrise în secţiunea Instrucţiuni a cursului deschis.
2.5. Grila de punctaj în funcţie de care vor fi evaluate eseurile depuse de participanţii la concurs va fi afişată pe site-ul www.studentipracticieni.ro, odată cu afişarea rezultatelor finale.
2.6. Evaluarea celor mai bune idei de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică pentru studiile de licenţă şi masterat va fi făcută de către coordonatorii de practică, pe specializări, cu avizul echipei de management a proiectului.
3. Criterii de selectare a celor mai bune idei de îmbunătăţire a practicii de specialitate cuprinse în eseurile prezentate la concurs
3.1. Se apreciază gradul de originalitate şi nivelul de generalizare a ideilor de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică din eseurile prezentate;
3.2. Se apreciază ideile care pot conferi studenţilor/masteranzilor o îmbunătăţire a abilităţilor practice, pe domeniul lor de specialitate.
3.3. Se apreciază estimarea costurilor pe care le implică aplicarea propunerii pentru student/masterand şi organizatorul de practică.
4. Alcătuirea clasamentului
4.1. Clasamentul cu cele mai bune idei de îmbunătăţire a practicii de specialitate se întocmeşte pe specializări, în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute;
4.2. Se întocmeşte un clasament pentru studenţi şi un clasament pentru studenţi/masteranzi, pe fiecare specializare.
5. Metodologia de evaluare a eseurilor şi de alcătuire a clasamentului
5.1. Ideile incluse în concurs sunt evaluate pe principiul secretului identităţii autorului şi al dublei evaluări.
5.2. Fiecare evaluator acordă o notă fiecărui eseu care i-a fost repartizat.
5.3. Nota acordată reprezintă media aritmetică rotunjită la două zecimale pentru fiecare din eseurile evaluate.
5.4. Clasamentul cu cele mai bune de idei de îmbunătăţire a practicii se formează în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute, conform prezentei metodologii de evaluare.
5.5. Se califică pentru concurs toate eseurile care obţin minimum nota 5,00 (nota obţinută = punctajul acordat X 2 ).
5.6. Se întocmeşte un clasament pentru studenţi şi un clasament pentru masteranzi.
5.7. Premiile se acordă procentual pentru fiecare categorie de participanţi, studenţimasteranzi în funcţie de ponderea acestora în grupul ţintă.
6. Premii acordate
6.1. Se acordă premiul I în valoare de 1.850 lei/student/masterand/stagiu de practică – studenţilor/masteranzilor din grupul ţintă care au identificat cele mai bune idei de îmbunătăţire a practicii de specialitate, reprezentând un procent de 5% din numărul studenţilor şi masteranzilor înscrişi la concurs.
6.2. Se acordă premiul II, în valoare de 925 lei/student/masterand/stagiu de practică, pentru un procent de 10% din numărul studenţilor şi masteranzilor din grupul ţintă al proiectului, care s-au înscris la concurs.
6.3. Se acordă premiul III, în valoare de 450 lei/student/masterand/stagiu de practică, pentru un procent de 15% din numărul studenţilor şi masteranzilor din grupul ţintă al proiectului, care s-au înscris la concurs.