Studenti practicieni - studenti activi si integrati

Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 Axa prioritara 2 "Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii" Domeniul major de interventie 2.1 "Tranzitia de la scoala la viata activa". Titlul proiectului: "Studenti practicieni - studenti activi si integrati" Contract nr. POSDRU / 90 / 2.1 / S / 64176.

Anunturi

2013-06-07

S U B V E N T I I L E SI P R E M I I L E

SUBVENTIILE SI PREMIILE pentru ESEU vor fi achitate prin ordin de plata in cont ...

Mai mult ...

2013-06-05

Conferinta

Pe data de 19.06.2013 - va invitam la sala Amfiteatru din str. Ion Ghica nr.13 l ...

Mai mult ...

2012-07-17

ACHIZITIE ECHIPAMENTE FINISARE

ACHIZITIE DE ECHIPAMENTE FINISARE MATERIALE PUBLICITARE (PRESA, GHILOTINA, APAR ...

Mai mult ...

2012-07-16

COMUNICAT PROCEDURA ACHIZITIE ECHIPAMENTE FINISARE

ACHIZITIE DE ECHIPAMENTE FINISARE MATERIALE PUBLICITARE (PRESA, GHILOTINA, APAR ...

Mai mult ...

2012-05-15

ACHIZITIE SERVICII

ACHIZITIE CONSUMABILE ECHIPAMENTE IT ANUN ...

Mai mult ...

2012-04-30

ACHIZITIE MOBILIER

ACHIZITIE MOBILIER ANUNT - Mai mult ...

2012-04-26

ACHIZITIE SERVICII

ACHIZITIE SERVICII PENTRU DEZVOLTARE SISTEM HELPDESK PENTRU CONSILIERE IN CARIE ...

Mai mult ...

2012-02-28

Seminar 6 pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Vineri 27 aprilie 2012, orele 11:00, la sediul Universitatii SPIRU HARET din Rm. ...

Mai mult ...

2012-02-27

Seminar 5 pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Luni 23 aprilie 2012, orele 12:00, la sediul Universitatii SPIRU HARET din Bucur ...

Mai mult ...

2012-02-26

Seminar 4 pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Vineri 13 aprilie 2011, orele 11,00, la Craiova în amfiteatrul din Str. Vasile ...

Mai mult ...

2012-02-26

Seminar 3 pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Miercuri 11 aprilie 2012, orele 15:00, la sediul Universitatii SPIRU HARET din B ...

Mai mult ...

2012-02-25

Seminar 2 pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Luni 9 aprilie 2011, orele 16,00, în amfiteatrul din Sos. Berceni Nr. 24 se va ...

Mai mult ...

2012-02-24

Seminar pentru schimb de experienta si diseminare de bune practici

Joi 5 aprilie 2012, orele 15:00, la sediul Universitatii SPIRU HARET din Brasov ...

Mai mult ...

2012-02-23

Intalnirea de lucru a membrilor Echipei de implementare

27 Februarie 2012 ora 16:60, Șos. Berceni, nr.24, S4 (Apărătorii Patriei) ...

Mai mult ...

2012-01-25

REUNIUNE PREGĂTITOARE A STAGIILOR DE PRACTICĂ

Universitatea Spiru Haret a organizat în ziua de 22 ianuarie 2012 o REUNIUNE PR ...

Mai mult ...

2012-01-15

Incep stagiile de practica

Începând cu luna ianuarie a acestiu an, vor începe stagiile de practica stude ...

Mai mult ...

2011-11-20

DIGITAL LIFE : Prezent si viitor

In perioada 29-30 noiembrie 2011 se va desfasura evenimentul "DIGITAL-LIFE: prez ...

Mai mult ...

2011-05-04

Conferinta nationala privind practica de specialitate

Miercuri 22 iunie 2011 ora 11:00, va invitam sa participati la Conferinta nation ...

Mai mult ...

2011-05-04

Conferinta nationala privind practica de specialitate

Miercuri 22 iunie 2011 ora 11:00, va invitam sa participati la Conferinta nation ...

Mai mult ...

2011-04-26

Concurs de idei...

A fost deschis concursul pentru identificarea celor mai bune idei de imbunatatir ...

Mai mult ...

2011-04-25

Seminar 6: Schimb de experienta si diseminare de bune practici

Vineri 29 aprilie 2011, orele 10,30, la sediul Universitatii SPIRU HARET di Crai ...

Mai mult ...

2011-04-24

Seminar 5: Schimb de experienta si diseminare de bune practici

Vineri 15 aprilie 2011, orele 15:00, la sediul Universitatii SPIRU HARET din Rm. ...

Mai mult ...

2011-03-23

Seminar 4: Schimb de experienta si diseminare de bune practici

Joi 14 aprilie 2011, orele 14,00 la sediul Universitatii Nationale de Aparare - ...

Mai mult ...

2011-03-22

Seminar3: Schimb de experienta si diseminare de bune practici

Luni 11 aprilie 2011, orele 17,00, în amfiteatrul din Sos. Berceni Nr. 24 se va ...

Mai mult ...

2011-03-11

Seminar2: Schimb de experienta si diseminare de bune practici

Luni 21 martie 2011, orele 17,00, în amfiteatrul din Sos. Berceni Nr. 24 se va ...

Mai mult ...

2011-03-01

Seminar diseminare bune practici

Joi 10 martie 2011, orele 14,00, în amfiteatrul A5 din Campusul Didactica se v ...

Mai mult ...

2011-02-10

Atribuire contract de furnizare DVD-uri

Prin prezenta facem cunoscut că în urma evaluării ofertelor şi a ...

Mai mult ...

2011-01-16

Atribuire SERVICII ACHIZITII

Prin prezenta facem cunoscut că în urma evaluării ofertelor şi a ...

Mai mult ...

2011-01-06

Atribuire SERVICII GRAFICA

Prin prezenta facem cunoscut că în urma evaluării ofertelor şi a ...

Mai mult ...

2010-12-23

Atribuire AUDIT

Prin prezenta facem cunoscut că în urma evaluării ofertelor si aplic& ...

Mai mult ...

2010-11-10

Seminarii pentru tutori...

În zilele de 20 şi 21 noiembrie 2010 intre orele 9-16 repectiv 9-14 precum ...

Mai mult ...

2010-09-29

Conferinta de lansare a proiectului

Miercuri, 29 septembrie 2010, la sediul Universităţii“Spiru Haret” ...

Mai mult ...

2010-09-23

www.studentipracticieni.ro v2.0

Astazi s-a lansat versiunea 2.0 a site-ului www.studentipracticieni.ro ...

Mai mult ...

2010-09-01

www.studentipracticieni.ro v1.0

Astazi s-a lansat versiunea 1.0 a site-ului www.studentipracticieni.ro ...

Mai mult ...

0000-00-00

REUNIUNE PREGĂTITOARE A STAGIILOR DE PRACTICĂ

Universitatea Spiru Haret a organizat în ziua de 22 ianuarie 2012 o REUNIUNE PR ...

Mai mult ...

Prin participarea la modulele de practică ale acestui proiect, studenţii vor avea oportunitatea de a-şi dezvolta competenţe cheie care nu sunt în vizorul programelor de învăţământ uzuale.

Studenţii practicieni, formaţi în cadrul acestui program, vor beneficia de şanse sporite de integrare pe piaţa muncii. Vor fi activi încă de pe băncile şcolii, ceea ce înseamnă că îşi vor găsi un loc de muncă mult mai repede şi mult mai uşor, fiind şi mai eficienţi şi mai adaptaţi la cerinţele concrete ale mediului socio-economic din România.

 

PROIECT

Metodologie

de concurs pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică în cadrul proiectului

„Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176

 

 

 

Scopul concursului

Scopul concursului pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică în cadrul proiectului „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 este acela de a permite îmbunătăţirea în continuare a activităţii de practică în cadrul Universităţii Spiru Haret astfel încât absolvenţii să deţină o poziţie activă pe piaţa muncii şi să se poată integra imediat în specialitatea pe care au urmat-o primind atribuţii care presupun pregătire universitară; îmbunătăţirea programelor universitare de practică şi diseminarea bunelor practici dobândite sunt de asemenea obiective ale concursului;

 

Reguli generale

 

1.În cadrul proiectului „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 apare ca activitate distinctă organizarea unui concurs de idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică.

2.Fiecare student participant la proiectul „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 are dreptul să participe la concursul pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practicăconform prezentei proceduri.

3.Prin semnarea cereri de participare la concursul pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practicăstudenţii participanţi confirmă că ştiu conţinutul acestei metodologii, că urmează să o respecte atât în ceea ce priveşte drepturile cât ţi obligaţiile, că înţeleg să participe la concurs în condiţiile stricte ale acesteia.

 

Etapele preliminare concursului pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică

 

1.Numirea prin decizie a managerului de proiect a unei comisii de evaluare a ideilor de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică; comisia este adusă la cunoştinţă în fazele ulterioare ale activităţii;

2.Elaborarea unui proiect de metodologie de către unul dintre asistenţi proiectului; proiectul de metodologie este supusă analizei şi îmbunătăţirii de către comisia de evaluare a ideilor de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică şi de către experţii proiectului;

3.Se aprobă varianta finală a metodologiei care se postează pe site; 

 

Etapele concursului propriu-zis pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică

 

1.Fiecare student care are idei originale privind îmbunătăţirea activităţii de practică se înscrie în concurs prin crearea unui cont personal pe site-ul proiectului;

 

 

Criterii de eligibilitate a concurenţilor

 

Sunt eligibili să participe la concursul  pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică din proiectul „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 toţi studenţii care sunt înscrişi în proiectul „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 şi care şi-au îndeplinit la zi obligaţiile care le revin în cadrul proiectului;

 

Criterii de eligibilitate a ideilor

 

Sunt eligibile  să participe la concursul  pentru identificarea unor idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică din proiectul „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” POSDRU/90/2.1/S/64176 toate ideile originale ale studenţilor participanţi la proiect.

 

Modul de înscriere la concurs

 

Studenţii se înscriu la concurs on-line prin deschiderea unui cont şi completarea unui formular.

Studenţii înscrişi în concurs primesc un cod de identificare în baza căruia se face identificare a participanţilor.

 

Modul de trimitere a ideilor

 

Ideile se trimit on-line la adresa indicată în momentul lansării concursului.

 

Modul de redactare a ideilor

Ideile originale pe care doresc să le includă în competiţie studenţii înscrişi în concurs sunt redactate în format Word caractere Times New Roman 12 . Se precizează numai codul de identificare, nu şi numele studentului.

 

Mecanismul de evaluare a ideilor

 

Ideile incluse în concurs sunt evaluate pe principiul secretului identităţii autorului şi al dublei evaluări.

Fiecare evaluator acordă o notă fiecărei idei care i-a fost repartizată.

Nota acordată reprezintă media aritmetică rotunjită la două zecimale pentru fiecare din criteriile de evaluare.

În cazul în care între cele două evaluări există o diferenţă mai mare de 1,5 puncte are loc o reevaluare a ideii de către un al treilea evaluator.

În cazul în care nota acordată se află în intervalul dintre cele două note iniţiale atunci se face media aritmetică a celor 3 note.

În cazul în care a treia notă iese din intervalul primelor două note ( este mai mare decât nota maximă sau ai mică decât nota minimă) ideea este evaluată în plus şi de preşedintele comisiei de evaluare. În acest caz se face media aritmetică a notelor rămase dup eliminarea celei mai mari şi a celei mai mici.

 

Criteriile de evaluare

 

1.Gradul de generalitate ( aplicabilă pentru toate tipurile de practică sau numai pentru o anumită specializare);

2.Impactul asupra nivelului pregătirii studenţilor;

3.Costurile totale pe care le implică ( student şi organizator de practică), efortul de natura timpului se transformă în bani conform unui algoritm propus de student;

 

Alcătuirea clasamentului

 

1.Clasamentul cu cele mai bune de idei de îmbunătăţire a practicii se formează în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute conform mecanismului de evaluare precizat mai sus.

2.Se alcătuieşte un clasament la categoria studenţi şi un clasament la categoria masteranzi conform elementelor de la punctul 1.

3.Clasamentul centralizat se formează din unificarea celor două clasamente. La punctajul masteranzilor de aplică coeficientul de multiplicare 0,9 pentru omogenizare cu punctajul studenţilor.

4.În limita stabilită în proiect se acordă premii ideilor.

 

METODOLOGIA

organizării şi desfăşurării concursului pentru identificarea şi selecţia
celor mai bune idei de îmbunătăţire a activităţii organizatorului de practică în cadrul proiectuluiPOSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi”

 

1. Scopul concursului

Concursul pentru identificarea celor mai bune idei de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică în cadrul proiectului POSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” se desfăşoară în scopul perfecţionării practicii de specialitate, atât în cadrul Universităţii Spiru Haret, cât şi în cadrul Universităţii Naţionale de Apărare Carol I,  denumite în continuare Organizator de practică.

Concursul are în vedere ridicarea nivelului calitativ al programelor universitare de practică pentru studiile de licenţă şi masterat şi diseminarea cunoştinţelor dobândite astfel încât participanţii să dispună de competenţele şi abilităţile profesionale cerute în economia de piaţă din cadrul societăţii actuale bazată pe cunoaştere.

 

2. Reguli generale de organizare a concursului

2.1. Studenţii/masteranzii care participă la stagiile de practică organizate în cadrul proiectului POSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi” au dreptul să participe la concurs conform prezentei metodologii.

2.2. Participarea studenţilor/masteranzilor la concursul pentru identificarea celor mai bune idei de îmbunătăţire a stagiilor de practică se face în conformitate cu prevederile punctului 4 din prezenta metodologie.

2.3. Studenţii/masteranzii Organizatorului de practicăpot participa la concurs, dacă au efectuat stagiul de practică în anul organizării concursului şi au promovat Colocviul/Examenul conform Planului de Învăţământ.

2.4. Calendarul desfăşurării concursului va fi afişat pe site-ul www.studentipracticieni.ro, cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii concursului.

2.5. Grila de punctaj în funcţie de care se evaluează eseurile depuse de participanţii la concurs va fi afişată pe site-ul www.studentipracticieni.ro, odată cu afişarea rezultatelor finale.

2.6. Comisia de evaluare a celor mai bune idei de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică pentru studiile de licenţă şi masterat ale Organizatorului de practică va fi numită prin decizia managerului de proiect şi făcută publică cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii concursului pe site-ul www.studentipracticieni.ro.

2.7. Comisia de evaluare, compusă din subcomisii pentru fiecare specializare care face obiectul proiectului POSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi”,  este numită prin decizia managerului de proiect şi făcută publică cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii concursului pe site-ul www.studentipracticieni.ro.

 

 

3. Criterii de selectare a celor mai bune idei cuprinse în eseurile prezentate la concurs

3.1. Sunt selectate eseurile studenţilor/masteranzilor care conţin cele mai bune idei de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică pentru studiile de licenţă şi masterat ale Organizatorului de practică.

3.2. Se apreciază gradul de originalitate şi nivelul de generalizare a ideilor de îmbunătăţire a modului de desfăşurare a stagiilor de practică din eseurile prezentate;

3.3. Se apreciază ideile care pot conferi studenţilor/masteranzilor o creştere a pregătirii profesionale pe domeniul lor de specialitate.

3.4. Se apreciază costurile totale pe care le implică aplicarea propunerii pentru student/masterand şi organizatorul de practică;

 

4. Modul de înscriere la concurs, de redactare şi transmitere a eseurilor

4.1. Studenţii/masteranzii se înscriu la concurs on-line, prin completarea unui formular primind un cod în baza căruia se face identificarea lor.

4.2. Eseurile vor fi redactate în format Word, caractere Times New Roman 12, precizându-se numai codul de identificare, nu şi numele studentului/masterandului.

4.3. Eseurile se trimit on-line la adresa indicată în momentul lansării concursului.

 

5. Metodologia de evaluare a eseurilor şi de alcătuire a clasamentului

5.1. Ideile incluse în concurs sunt evaluate pe principiul secretului identităţii autorului şi al dublei evaluări.

5.2. Fiecare evaluator acordă o notă fiecărui eseu care i-a fost repartizat.

5.3. Nota acordată reprezintă media aritmetică rotunjită la două zecimale pentru fiecare din eseurile evaluate.

5.4. În cazul în care între cele două evaluări există o diferenţă mai mare de 1,5 puncte are loc o reevaluare a eseului de către un al treilea evaluator.

5.5. În cazul în care notarea se face şi de al treilea evaluator, nota eseului se calculează pe baza mediei aritmetice a celor 3 note.

5.6. Clasamentul cu cele mai bune de idei de îmbunătăţire a practicii se formează în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute, conform prezentei metodologii de evaluare.

5.7. Se întocmeşte un clasament pentru studenţi şi un clasament pentru masteranzi.

5.8. Premiile se acordă procentual pentru fiecare categorie de participanţi, studenţi-masteranzi în funcţie de ponderea acestora în grupul ţintă.

 

6.Premii acordate

6.1. Se acordă 60 de premii I în valoare de 1.850 lei/student/masterand/stagiu de practică – studenţilor/masteranzilor care au identificat cele mai bune idei de îmbănătăţire a practicii de specialitate, reprezentând un procent de 3% din numărul studenţilor şi masteranzilor ce constituie grupul ţintă al proiectului POSDRU/90/2.1/S/64176 „Studenţi practicieni – studenţi activi şi integraţi”.

6.2. Se acordă 120 de premii II, constând în literatură de specialitate/student/masterand/ stagiu de practică, reprezentând un procent de 6% din numărul studenţilor şi masteranzilor ce constituie grupul ţintă al proiectului.

 

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.